“Education is the most powerful weapon which you can use to change the world.”


'' L'éducation est l'arme la plus puissante pour changer le monde.''
Nelson Mandela

Sunday 2 September 2012

Welcome back!





Hi, everyone! Welcome back for this new exciting year 2012-2013. It is my pleasure to have a new blog for parents and students. I will advertise everything that will be going on in the English class this year at our great school, St-Jean-Bosco. I will post all kinds of useful information, suggestions to improve your understanding of English, tv shows, exercises, tricks and much more. Some parts will be in French to make the important stuff easy to understand.
Hope you like it and find it useful... 

Bonjour à tous,
                              c'est avec plaisir que je retrouve mes élèves pour la rentrée. Cette année, je développerai un site pour mes élèves et leurs parents. '' English with Miss Corrine'' se veut un outil d'information sur ce qui se passe dans les cours d'anglais à l'école St-Jean-Bosco. Vous y trouverez des informations utiles, des liens vers des sites interactifs pour la pratique de l'anglais, des suggestions de lectures et de vidéos, des trucs de grammaire et plus encore. Je m'adresserai à vous dans les deux langues afin de faciliter la compréhension de chacun.
J'espère que cet outil saura vous être utile,
                                                                              Miss Corrine